Dlaczego warto wdrożyć system ERP?


Dlaczego warto wdrożyć system ERP?

Wdrożenie systemu ERP to konkretnej skali inwestycja biznesowa. Wymaga zarówno nakładów finansowych, jak i czasowych. Kiedy przychodzi moment, w którym warto przymierzyć się do wyboru systemu ERP dla swojej firmy? W jaki sposób rozwiązanie klasy ERP pomaga zwiększyć efektywność biznesu?

Kiedy przychodzi moment na zmianę?

Firmy decydują się na wybór systemu ERP, ponieważ obecnie wykorzystywane narzędzia i oprogramowania nie są już w stanie zaspokoić ich potrzeb. Dzieje się tak najczęściej, gdy firma osiąga odpowiednio duży rozmiar i potrzebuje jednego rozwiązania, które pomoże zarządzać wszystkimi aspektami działalności w miarę jej dalszego rozwoju.

Na przykład firma budowlana może wykorzystywać wiele różnych systemów do zarządzania poszczególnymi obszarami i procesami biznesowymi – finansami, projektami, logistyką, sprzedażą, relacjami z klientami. Problem pojawia się, gdy firma staje się tak duża, że ​​dzielenie się informacjami między wieloma systemami staje się kłopotliwe. Skala informacji staje się dla tych systemów zbyt przytłaczające lub po prostu nie są one w pełni zintegrowane. Z kolei ch integracja, nawet jeśli możliwa, wiąże się z tak dużymi kosztami, że jest w zasadzie nieopłacalna. Nieuporządkowana, niezintegrowana i chaotyczna sieć systemów obniża wydajność i rentowność firmy.

W momencie, kiedy firmy nie mogą już dalej efektywnie zarządzać swoimi procesami w dotychczasowym środowisku informatycznym, zaczynają szukać najlepszych dla swojej branży systemów ERP. Celem jest  posiadanie jednego, spójnego oprogramowania do zarządzania każdym kluczowym obszarem biznesowym, bez konieczności migracji danych, wprowadzania informacji do różnych aplikacji czy stałego przełączania się pomiędzy różnymi systemami. 

Jakie rozwiązanie będzie odpowiednie?

Obecnie na rynku dostępna jest duża ilość systemów ERP. Sęk w tym, aby znaleźć rozwiązanie oparte na nowej technologii, które jednocześnie pasuje do indywidualnych wymagań lub takie, które oferuje indywidualny rozwój i wsparcie wewnętrzne. To właśnie możliwość rozbudowy systemu ERP, w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym może być czynnikiem, który przesądzi nie tylko o powodzeniu samego wdrożenia, ale również pozwoli firmie na nieograniczony rozwój w przyszłości.

Skalowalność i doskonała obsługa klienta

Skalowalność systemu ERP jest niezwykle ważna, nie tylko z punktu widzenia oszczędności czasu. Również w związku z możliwościami automatyzacji nowych procesów, które pojawiają się w firmie oraz uwolnienia czasu pracowników, którzy systematycznie odciążani z kolejnych powtarzalnych czynności, mogą skupić się na kreatywnych i bardziej wymagających zadaniach. 

W dzisiejszym świecie jakość obsługi klienta jest kluczem do sukcesu, szczególnie w handlu detalicznym i hurtowym. Klienci oczekują podejścia omnichannelowego. W praktyce oznacza to, że ​​nie ma znaczenia, gdzie składane jest zamówienie – klienci mogą potrzebować i oczekiwać interakcji związanej z tym konkretnym zamówieniem w innym kanale sprzedaży czy dowolnym miejscu styku z marką czy firmą. Zmiana danych klienta, miejsca dostawy czy kształtu zamówienia, zwrot towaru czy pieniędzy – wszystkie te procesy muszą być obsługiwane przez firmę błyskawicznie. Aby odpowiednio zarządzać przepływem informacji o klientach i we właściwym czasie reagować na jego potrzeby, potrzeby jest system ERP, który będzie agregował wszystkie procesy operacyjne. Odpowiednio dostosowane rozwiązanie klasy ERP pozwala markom lepiej obsługiwać klientów, zapewniając spójny poziom obsługi, który pozwala firmie stać się środowiskiem skoncentrowanym na kliencie.