Strzał w dziesiątkę - czyli 10 najistotniejszych pytań podczas wyboru systemu WSM

Z wyborem systemu WMS wiąże się lawina pytań. Wątpliwości są nie tylko liczne, ale też bardzo różnorodne: od technicznych zagadnień po kwestie organizacyjne. Aby ułatwić odnalezienie się w gąszczu wątpliwości, wybraliśmy kilka najistotniejszych pytań, które warto sobie zadać, decydując się na wprowadzenie systemu WMS we własnym biznesie.

Więcej

Yin i yang, czyli zaopatrzenie i sprzedaż

Wykorzystanie zintegrowanych systemów zarządzania jest standardem dla wielu branż, przede wszystkim dlatego, że wpływa ono znacząco na poprawę konkurencyjności biznesu. Dotyczy to także firm zajmujących się importem i dystrybucją materiałów budowlanych, armatury łazienkowej i artykułów metalowych. Kilkudziesięciu importerów z tej branży postanowiliśmy zapytać o to, w jaki sposób organizują pracę działów zaopatrzenia i sprzedaży.

Więcej

Maraton czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania

W biznesie nie tylko technologie błyskawicznie się rozwijają. Dynamikę współczesnego świata widać szczególnie w branży informatycznej, gdzie niczym w soczewce skupiają się jednocześnie najnowsze trendy w technologii oraz zarządzaniu. To w segmencie IT dokonuje się rewolucja w zarządzaniu projektami, która porywa nie tylko dostawców rozwiązań IT, ale – chyba po raz pierwszy w historii informatyki – stawia realne potrzeby klientów w absolutnym centrum procesu tworzenia oprogramowania. Rewolucję tę przyniosły zwinne metodyki prowadzenia projektów informatycznych. Co sprawiło, że za ich przyczyną dokonał się prawdziwy przewrót na rynku oprogramowania dla firm?

Więcej

Zarządzanie projektami: niezbędne odpowiednie narzędzia

W dobie globalizacji i ostrej konkurencji, zarówno na rynkach międzynarodowych, jak i lokalnych, przedsiębiorstwa – wypracowując przewagę konkurencyjną – mocno indywidualizują swoją ofertę, dopasowując ją elastycznie do specyficznych potrzeb klientów. Podejście takie wymusza zmianę stylu zarządzania – z pracy ciągłej, operacyjnej, na zarządzanie projektami. Skuteczne zaś zarządzanie projektami wymaga odpowiednich narzędzi. W tym informatycznych.

Więcej

Strategia zarządzania e-commerce w przypadku dużej konkurencji

Handel w sieci jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi gospodarki. Szacowana liczba sklepów internetowych w Polsce w tym roku przekroczyła 22 tysiące. W statystykę nie włączono licznych platform aukcyjnych, sprzedażowych czy e-pasaży. Na rynku e-commerce zrobiło się tłoczno na całym świecie, a sklepom coraz trudniej pozyskiwać klientów ze względu na zmianę zachowań zakupowych związanych z dynamicznym rozwojem technologii. Powstaje pytanie: jak skutecznie dotrzeć do klienta z ofertą przed konkurencją i odnieść sukces?

Więcej

Współczesne wyzwania efektywnej gospodarki magazynowej w branży dystrybucji artykułów budowlanych

Przed jakimi wyzwaniami z obszaru gospodarki magazynowej stają współcześnie dystrybutorzy szeroko pojętej branży artykułów budowlanych, sanitarnych i grzewczych?

Żeby dowiedzieć się jak wygląda dystrybucja w takich firmach, została przeprowadzona ankieta z osobami odpowiedzialnymi za kierowaniem magazynem bądź logistyką w danym przedsiębiorstwie. Dla potrzeb niniejszego opracowania zadano 7 pytań mających na celu sprawdzenie jakie trudności występują podczas zarządzania magazynem takiego dystrybutora oraz czy firmy sobie z nimi radzą, a jeśli tak, to za pomocą jakich metod oraz rozwiązań. Jednocześnie podczas omawiania odpowiedzi na poszczególne pytania omówione zostały konkretne warianty działań mogących wspierać efektywną pracę magazynu dystrybutora.

Więcej

Jak sprostać wyzwaniom produkcyjnym – praktyczne rozwiązania

Produkcja w branży metalowej posiada swoją wyjątkową specyfikę, co powoduje, że przed firmami specjalizującymi się w tej dziedzinie najczęściej stoją podobne wyzwania. Chcąc potwierdzić tę tezę została przeprowadzona ankieta z przedstawicielami takich przedsiębiorstw. Niniejszy artykuł omawiając udzielone odpowiedzi przedstawia sytuację branży. Wychodzi jednak dalej, bo mówi na temat praktycznych rozwiązań problemów, z jakimi mogą spotkać się szefowie produkcji podczas swojej codziennej pracy.

Więcej

Wyzwania logistyczne dystrybutorów branży automotive

Branża części i akcesoriów motoryzacyjnych w Polsce w ostatnich latach notuje rosnącą sprzedaż. Wzrost obrotów firm dystrybucyjnych niesie ze sobą wyzwania związane z zaopatrzeniem, zarządzaniem magazynem oraz sprzedażą.

Więcej

Efektywne zarządzanie produkcją w branży automotive

Jeszcze do niedawna mieliśmy w Polsce do czynienia z zastojem na rynku sprzedaży nowych samochodów. Jednak nawet w najgorszych latach sprzedaży pojazdów osobowych, rynek części motoryzacyjnych rozwijał się bardzo dobrze i zamiast spadków notował wzrosty.

Więcej

Wyzwania branży eCommerce – efektywne zarządzanie sklepem internetowym

Rozwój sklepów internetowych, tak jak i innych typów przedsiębiorstw, następuje stopniowo. Początkowo rozbudowując swój biznes krok po kroku, właściciele firmy samodzielnie zarządzają i organizują obsługę sklepu. Jednak gdy e-sklep się rozwija, a ilość realizowanych przesyłek zdecydowanie się zwiększa pojawiają się wyzwania, z którymi trudno poradzić sobie zarządzając firmą jak do tej pory – w dotychczasowej strukturze i sposobie organizacji.

Więcej

Zdążyć na czas – dystrybucja towarów importowanych z Azji

Zarządzanie firmą zajmującą się dystrybucją towarów importowanych z krajów azjatyckich wiąże się z określonymi wyzwaniami. Duży wpływ na prowadzenie takiego biznesu ma specyfika oraz odległość geograficzna krajów dostawców (np. Chiny, Indie, Tajwan, Japonia, Malezja, Wietnam, Tajlandia itd.) a także ilość dystrybuowanego towaru.

Więcej

Siedem obszarów sprzedaży, które można usprawnić w firmie prowadzącej dystrybucję artykułów medycznych

W każdej firmie sprzedaż jest najważniejsza – stanowi ona o funkcjonowaniu i rozwoju przedsiębiorstwa. Oto najważniejsze obszary funkcjonowania sprzedaży, którym powinniśmy poświęcić najwyższą uwagę prowadząc firmę dystrybuującą artykuły medyczne.

Więcej

Poprawa efektywności w branży metalowej

Dla każdej firmy produkcyjnej największy wpływ na rentowność mają dwa obszary: sprzedaży i produkcji. W tym artykule przyjrzymy się temu, gdzie są pola największych wyzwań i w jaki sposób menedżerowie mogą poradzić sobie z nimi. Oto trzy obszary, którymi warto się zająć w firmie produkcyjnej.

Więcej

Zarządzanie logistyką w sklepie internetowym – jak znacząco podnieść wydajność i zadowolenie Klientów

Prowadzenie dużego sklepu internetowego wiąże się z szeregiem specyficznych dla tego rodzaju działalności zadań. Od strony organizacyjnej należą do nich – prawidłowe funkcjonowanie magazynu oraz sposób dostarczenia towaru do końcowego odbiorcy. W jaki sposób szybko i sprawnie obsłużyć dużą ilość zamówień bez konieczności zatrudniania nowych pracowników lub pracy po godzinach?

Więcej